6 de febr. 2014

Tremosa demana a la Comissió Europea que investigui la MAT entre Santa Coloma de Farners i Riudarenes

L’eurodiputat de CiU ha presentat una pregunta parlamentària demanant si aquesta infraestructura que Red Electrica vol construir contra la voluntat dels habitants de la zona, compleix amb la normativa europea.

Font: Blog de Ramon Tremosa

Red Eléctrica Española pretén construir una línia de molt alta tensió (MAT) de 17 km entre Santa Coloma de Farners i Riudarenes per tal de millorar el subministrament energètic al Tren d’Alta Velocitat Barcelona-Girona.

Tanmateix aquesta obra ha causat un gran rebuig entre la població local, que fins i tot es va pronunciar en un referèndum la setmana passada en contra de la MAT amb un 98,5% dels vots.

L’agressió al medi ambient, al paisatge i el fet que la MAT no respecti la distància mínima amb les cases habitades més properes fan que la població local no se senti còmode amb el projecte. Per si fos poc, el ramal de 17 km entre Santa Coloma de Farners i Riudarenes es construeix per abastir el TAV entre Barcelona i Girona, malgrat que molts trens d’alta velocitat de l’estat espanyol i França funcionen amb una línia de 220 kv sense problemes.

Tremosa ha demanat a la Comissió Europea que comprovi si aquesta MAT compleix amb la normativa comunitària en defensa del medi ambient i ha denunciat que qualsevol traçat ha de tenir en compte la distància mínima amb les cases habitades per a evitar que els camps electromagnètics perjudiquin els habitants de la zona.

Dijous, 6 de febrer de 2014

Us adjuntem el text de la pregunta parlamentària: Construcción de una línea de muy alta tensión en Santa Coloma de Farners

Red Eléctrica Española tiene previsto construir un ramal de la línea de alta tensión de 17 km entre las poblaciones de Santa Coloma de Farners y Riudarenes para suministrar energía a la línea de tren de alta velocidad entre Barcelona y Girona.

La cuestión es que muchos trenes de alta velocidad no utilizan una línea de alta tensión de 440 kv y funcionan comúnmente con 220 kv. La construcción de dicha línea no respeta la distancia mínima con casas habitadas y supone una agresión al medio ambiente.

Por otro lado, el Consejo Europeo emitió el 12 de Julio de 1999 una recomendación (1999/519/CE) en que se afirmaba que "Las medidas en relación con los campos electromagnéticos deberán proporcionar un elevado nivel de protección a todos los ciudadanos de la Comunidad" así como que "La observancia de las restricciones y niveles de referencia recomendados debería proporcionar un elevado nivel de protección contra los efectos nocivos para la salud que pueden resultar de la exposición a campos electromagnéticos".

También cabe tener en cuenta la Directiva 92/43/CEE del Consejo de 21 de mayo de 1992, relativa a la conservación de los hábitats naturales y de la fauna y flora silvestres y la Directiva 85/337/CEE del Consejo, de 27 de junio de 1985, relativa a la evaluación de las repercusiones de determinados proyectos públicos y privados sobre el medio ambiente.

A la luz de todo lo anterior,

¿Conoce la Comisión si se cumplen las citadas directivas en el tramo de la MAT que está previsto construir entre Santa Coloma de Farners y Riudarenes?

¿No cree la Comisión que los nuevos proyectos de líneas aéreas de transporte de energía eléctrica deberían tener en cuenta los campos electromagnéticos que generan, y que por tanto, se fijen límites de exposición, denominados preventivos?

-.-

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada