13 de jul. 2013

L'Estat dóna llum verda al ramal de la MAT de Riudarenes

Red Eléctrica construirà un tram de 400 kV que s'estén al llarg de 17,5 quilòmetres i tindrà una quarantena de torres.


L'Estat ha donat llum verda a Red Eléctrica perquè construeixi el ramal i la subestació de la MAT a Riudarenes (Selva). De tot el projecte dels 400 kV a les comarques gironines, aquesta és l'obra que estava més endarrerida. Segons publica el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), el ramal sortirà del tram Sentmenat-Bescanó (que ja ha entrat en servei), tindrà 41 torres i una llargada de 17,5 quilòmetres. La línia anirà a parar a la subestació de Riudarenes, que alimentarà la línia del TAV i permetrà reforçar el subministrament elèctric a la Costa Brava Sud. D'altra banda, l'Estat també ha declarat d'utilitat pública la subestació dels 400 kV a Santa Llogaia d'Àlguema (Alt Empordà).

El ramal de la MAT i la subestació de Riudarenes és la part del projecte dels 400 kV a la demarcació que té la tramitació més endarrerida. De fet, a la resta de trams, o bé Red Eléctrica ja ha acabat l'obra (com és el cas del Sentmenat-Bescanó) o bé les màquines ja han entrat sobre terreny.

A mitjans maig, la companyia va començar a aixecar les 115 torres que transportaran els 400 kV des de la subestació de Bescanó fins a Santa Llogaia d'Àlguema. I des d'aquest punt de l'Alt Empordà fins a la frontera, on la línia se soterrarà, Red Eléctrica també està foradant la rasa que portarà l'alta tensió per sota terra fins arribar al túnel de la interconnexió (que es va acabar de perforar a finals d'abril).

Ara, el Ministeri d'Indústria ha desencallat la darrera peça que faltava perquè Red Eléctrica pugui començar les obres del ramal de Riudarenes. Segons publica el BOE, la Direcció General de Política Energètica i Mines ha autoritzat la companyia a aixecar les torres i la subestació que s'han projectat en aquesta part de la comarca de la Selva.

El ramal de Riudarenes sortirà del tram dels 400 kV entre Sentmenat i Bescanó (en concret, de la torre número 134). El traçat d'aquest ramal té 17,5 quilòmetres i passa sobretot per zona boscosa, a cavall dels termes municipals de Santa Coloma de Farners i Riudarenes. Aquí, la MAT tindrà 41 torres.

La línia anirà a parar a la nova subestació de Riudarenes, que ocuparà una superfície d'unes dues hectàrees. El Ministeri d'Indústria concreta que "la instal·lació té com a objectiu alimentar el tren d'alta velocitat i assegurar els sistemes elèctrics de 110 kV i 132 kV que hi ha a la zona sud de les comarques gironines".

Segons recull el BOE, l'autorització ha tirat endavant tot i que tant l'Ajuntament de Riudarenes com la Diputació de Girona s'han oposat al projecte i a l'estudi d'impacte ambiental. Amb l'aval del Ministeri, la companyia Red Eléctrica ja pot començar a negociar les compensacions amb els propietaris i ajuntaments afectats. En paral·lel, el projecte constructiu sortirà a informació pública. 

La subestació de Santa Llogaia, d'utilitat pública

D'altra banda, el BOE també ha declarat d'utilitat pública la subestació dels 400 kV a Santa Llogaia d'Àlguema (Alt Empordà). Aquesta subestació és la que es trobarà al costat de l'estació conversora, de la qual Red Eléctrica ja en té gairebé enllestida l'estructura (i que passarà el corrent de la MAT d'altern a continu perquè la línia pugui soterrar-se).

"La finalitat de la instal·lació és reforçar la xarxa de la zona a conseqüència de l'augment de demanda, garantir la fiabilitat de la interconnexió amb França i permetre alimentar el tren d'alta velocitat", indica el Ministeri d'Indústria. I és que, de fet, la nova subestació és la que subministrarà l'energia de la MAT a dues més que hi haurà a tocar: la d'Adif (ja construïda, que donarà energia al TAV) i la d'Endesa (que enllaçarà amb una línia de 132 kV).

-.-

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada