· Les 115 torres que uneixen Bescanó i Santa Llogaia ja estan aixecades i els cables de 400 kV ja estan col·locats.
Dues torres de la MAT, amb els cables completament estesos, al seu pas per Cartellà · Aniol Resclosa |
En poc més d´un any, Red Eléctrica ha aixecat les 115 torres del tram aeri de la MAT i ha col·locat el cable que ha de transportar la corrent de 400 kV. A falta de quatre retocs per donar per acabada l´obra, la companyia preveu poder posar en marxa aquest segment de la línia a mitjan mes que ve. A partir de llavors, tan sols quedarà acabar els treballs del tram soterrat transfronterer.
Girona | Robert Van Eeckhout
Diari de Girona 08/08/2014
Ja està tot gairebé enllestit i la MAT entre Bescanó i Santa Llogaia es podrà posar en marxa a partir de mitjan proper mes de setembre. Els operaris ja han aixecat les 115 torres que conformen aquest tram de la línia, i en les darreres setmanes s’ha acabat de col·locar el cable que transportarà la corrent de 400 kV que, entre altres coses, ha de servir per alimentar el tren d’Alta Velocitat, amb la subestació d’Adif, i millorar el subministrament a les comarques gironines, a través de la subestació que ha d’aixecar Endesa. A més, aquesta línia s’estendrà fins a territori francès mitjançant un tram soterrat que travessa els Pirineus i arriba fins a Baixàs, però l’obra d’aquest segment no estarà acabada fins a mitjan novembre i no es podrà posar en servei fins al maig del 2015.
Tan sols falten quatre retocs, segons explicaven ahir des de Red Eléctrica, i a partir de mitjan mes que ve el tram Bescanó-Santa Llogaia de la MAT es podrà posar en marxa. De fet, durant aquest mes ja es podrà donar per conclosa l’obra, però no podrà entrar en funcionament fins al setembre perquè prèviament ha de passar una inspecció dels tècnics de la Generalitat per revisar que l’obra compleixi amb tots els requisits.
En els darrers mesos, els operaris de Red Eléctrica han aixecat les 115 torres d’entre 50 i 60 metres, ja visibles des de les poblacions properes al pas de la línia. Aquest tram, que s’estén per un recorregut de 41,66 quilòmetres, travessa 13 municipis de tres comarques gironines (Gironès, Pla de l’Estany i Alt Empordà), com són Bescanó, Sant Gregori, Canet d'Adri, Palol de Revardit, Cornellà del Terri, Sant Julià de Ramis, Cervià de Ter, Viladasens, Bàscara, Camallera, Garrigàs, Borrassà i Santa Llogaia d'Àlguema.
Els treballs per aixecar les torres van començar el mes de maig del 2013, i la companyia va iniciar l’extensió dels cables el passat mes de març amb l’ajuda d’helicòpters.
Aquest tram de la MAT, que es dóna per acabat a la seva arribada a la subestació de Santa Llogaia, que també està acabada, ha de tenir diverses utilitats. D’una banda, es connectarà amb el tram transfronterer de la línia, que va soterrat entre Santa Llogaia i Baixàs passant per un túnel de 8,5 quilòmetres per sota els Pirineus, que ha de permetre doblar la capacitat d’intercanvi energètic de l’Estat espanyol. Aquesta obra, però, no es posarà en marxa fins al maig que ve. De l’altra, la infraestructura estava ideada per alimentar el tren d’alta velocitat a través de la subestació que tindrà Adif, malgrat que el tren ja fa més d’un any que funciona. A més, la línia també ha de permetre millorar el subministrament elèctric a les comarques gironines amb la subestació transformadora d’Endesa, que encara no s’ha començat a construir.
Girona | Robert Van Eeckhout
Diari de Girona 08/08/2014
Ja està tot gairebé enllestit i la MAT entre Bescanó i Santa Llogaia es podrà posar en marxa a partir de mitjan proper mes de setembre. Els operaris ja han aixecat les 115 torres que conformen aquest tram de la línia, i en les darreres setmanes s’ha acabat de col·locar el cable que transportarà la corrent de 400 kV que, entre altres coses, ha de servir per alimentar el tren d’Alta Velocitat, amb la subestació d’Adif, i millorar el subministrament a les comarques gironines, a través de la subestació que ha d’aixecar Endesa. A més, aquesta línia s’estendrà fins a territori francès mitjançant un tram soterrat que travessa els Pirineus i arriba fins a Baixàs, però l’obra d’aquest segment no estarà acabada fins a mitjan novembre i no es podrà posar en servei fins al maig del 2015.
Tan sols falten quatre retocs, segons explicaven ahir des de Red Eléctrica, i a partir de mitjan mes que ve el tram Bescanó-Santa Llogaia de la MAT es podrà posar en marxa. De fet, durant aquest mes ja es podrà donar per conclosa l’obra, però no podrà entrar en funcionament fins al setembre perquè prèviament ha de passar una inspecció dels tècnics de la Generalitat per revisar que l’obra compleixi amb tots els requisits.
En els darrers mesos, els operaris de Red Eléctrica han aixecat les 115 torres d’entre 50 i 60 metres, ja visibles des de les poblacions properes al pas de la línia. Aquest tram, que s’estén per un recorregut de 41,66 quilòmetres, travessa 13 municipis de tres comarques gironines (Gironès, Pla de l’Estany i Alt Empordà), com són Bescanó, Sant Gregori, Canet d'Adri, Palol de Revardit, Cornellà del Terri, Sant Julià de Ramis, Cervià de Ter, Viladasens, Bàscara, Camallera, Garrigàs, Borrassà i Santa Llogaia d'Àlguema.
Els treballs per aixecar les torres van començar el mes de maig del 2013, i la companyia va iniciar l’extensió dels cables el passat mes de març amb l’ajuda d’helicòpters.
Aquest tram de la MAT, que es dóna per acabat a la seva arribada a la subestació de Santa Llogaia, que també està acabada, ha de tenir diverses utilitats. D’una banda, es connectarà amb el tram transfronterer de la línia, que va soterrat entre Santa Llogaia i Baixàs passant per un túnel de 8,5 quilòmetres per sota els Pirineus, que ha de permetre doblar la capacitat d’intercanvi energètic de l’Estat espanyol. Aquesta obra, però, no es posarà en marxa fins al maig que ve. De l’altra, la infraestructura estava ideada per alimentar el tren d’alta velocitat a través de la subestació que tindrà Adif, malgrat que el tren ja fa més d’un any que funciona. A més, la línia també ha de permetre millorar el subministrament elèctric a les comarques gironines amb la subestació transformadora d’Endesa, que encara no s’ha començat a construir.
-.-
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada