Alerten de la fragmentació que suposa el traçat aprovat per la
Diputació, titular de la via que uneix aquests dos municipis del Baix
Camp
Panoràmica del punt on s'inicia la carretera de la Selva del Camp cap a Almoster |
ReusDigital 05/08/2016
Un grup de veïns de la Selva del Camp i d'Almoster s'han mobilitzat per
aturar el projecte d'una nova carretera entre aquests dos municipis del
Baix Camp. A una distància que no arriba als cinc quilòmetres,
actualment estan connectats per un camí asfaltat. El col·lectiu és
partidari de què s'eixampli i millori aquest vial, en comptes de fer una
carretera nova, que aniria en paral·lel i, en alguns punts, a escassos
metres de separació, amb el camí actual. Els veïns van fer aquest dijous
a la nit una assemblea a la Selva i el pròxim dimarts en faran una
altra a Almoster. L'objectiu és recollir signatures i presentar
al·legacions al projecte, que es troba en període d'exposició pública.
Els afectats denuncien que la nova carretera trinxarà el territori, amb
un grapat de finques petites que es veuran expropiades. Per la seva
banda, la Diputació de Tarragona, titular de la carretera, assegura que
el nou traçat és l'opció més segura, més integrada al territori i també
més econòmica. Fins a un milió d'euros d'estalvi, segons fonts de la
institució, suposa construir una nova carretera, en comparació a
arranjar l'actual. La principal raó és que caldria desplaçar
instal·lacions de serveis de llum i aigua que passen per la zona. El nou
traçat, aprovat per unanimitat per tots els grups de la Diputació,
permetrà, segons la institució, el pas de vehicles pesants, serà més
amable amb l'entorn i el paisatge, a més de segur i ample, amb un vial
per a persones i bicis.
Però al grup de veïns, que tenen el suport d'Unió de Pagesos i de Gepec, no els convenç gens ni mica el nou traçat dibuixat just per damunt de l'actual carretera i tomben tots els arguments donats per la institució. "És fals que hi circulin 1.500 vehicles diaris, en passen com a molt, 400, i rebaixant la velocitat de 70 a 60 quilòmetres per hora, l'opció de millorar la carretera existent resultaria molt més econòmica", exposa a l'ACN el portaveu del col·lectiu d'afectats, Alexandre Arnau.
Les tres opcions estudiades són una variant de circumval·lació a Almoster, una nova carretera fins a la Selva o la millora de l'existent. "L'opció més lògica és la tercera; les altres, que a més van acompanyades d'una gran rotonda, suposen fragmentar un territori que ja ho està prou, de fragmentat", lamenta Arnau. "Destrossarà entre 7 i 8 hectàrees de terreny, bàsicament parcel·les petites i horts, mentre que millorar la carretera només n'afectarà 0,4, d'hectàrees", conclou.
Però al grup de veïns, que tenen el suport d'Unió de Pagesos i de Gepec, no els convenç gens ni mica el nou traçat dibuixat just per damunt de l'actual carretera i tomben tots els arguments donats per la institució. "És fals que hi circulin 1.500 vehicles diaris, en passen com a molt, 400, i rebaixant la velocitat de 70 a 60 quilòmetres per hora, l'opció de millorar la carretera existent resultaria molt més econòmica", exposa a l'ACN el portaveu del col·lectiu d'afectats, Alexandre Arnau.
Les tres opcions estudiades són una variant de circumval·lació a Almoster, una nova carretera fins a la Selva o la millora de l'existent. "L'opció més lògica és la tercera; les altres, que a més van acompanyades d'una gran rotonda, suposen fragmentar un territori que ja ho està prou, de fragmentat", lamenta Arnau. "Destrossarà entre 7 i 8 hectàrees de terreny, bàsicament parcel·les petites i horts, mentre que millorar la carretera només n'afectarà 0,4, d'hectàrees", conclou.
-.-
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada